CSBE-SCGAB
Wednesday, 07 July 2010 10:24

President’s Annual Report 2009-2010

It has been my privilege to serve the Society as its President over the past year. We have conducted the necessary business of the Society with the assistance of your council and our secretary/ manager.

Your council has held 6 business meetings commencing with an in-person inaugural meeting immediately after theAnnual General Meeting in PEI on July 15, 2009. Teleconference meetings were schedule on approximately 6 week intervals throughout the year (Oct. 19, 2009; Dec. 14, 2009; Jan. 11, 2010; March 8, 2010; May 10, 2010). The current council will hold an in-person meeting in Quebec City on June 13, 2010 and will preside over the Annual General Meeting on June 14, 2010.

Two special sub-committees were struck, one to assist in planning for alternative society management and another to assist our members in Saskatchewan deal with the potential issues of amalgamation of Bioengineering into other engineering faculties at the University of Saskatchewan. Activities of these sub-committees is ongoing. On behalf of the Society, the President attended two ASABE Board of Trustees Meetings, in Chicago on April 17, 2010, and in St. Joseph on November 13, 2009. In addition to participating in board meetings. Your President served on an ASABE-BOT Sub-committee assigned to developing system and strategy for reviewing and managing interorganizational relationships and memberships. The work of the sub-committee is ongoing.

Items of Interest:

• The CIGR meeting in Quebec City, in which our members have a very large responsibility looks to be a resounding success, professionally, technically and financially.
  • Council has accepted a proposal and approved a working committee planning the local arrangements for an annual meeting and conference in Winnipeg, Manitoba July 10th to 13th , 2011. . The work of establishing an alternative approach to the day-to-day management of the society and a formal process for solicitation of service proposals has commenced and will be advanced rapidly over the weeks following the annual meeting.

Best wishes to our incoming President, Dr. Shiv Prasher. I look forward to continuing to serve council in the office of Past-President for the upcoming year, to assist in the ongoing advancement of the interests of our membership.

Bulletin annuel du Président

Il a été tout en mon honneur d’être au service de la Société en tant que président au cours de la dernière année. Nous avons fait le nécessaire pour diriger les affaires de la Société avec l’assistance de notre Comité et notre secrétaire de direction. Notre comité a tenu six réunions d’affaire, en débutant par ma présence à la réunion inaugurale qui a eu lieu immédiatement après le congrès général annuel à l’Île-du-Prince-Édouard tenu le 15 juillet 2009. Des réunions par téléconférence ont été tenues durant l’année, suivant un intervalle d’environ six semaines entre chaque (19 octobre 2009; 11 janvier 2010; 8 mars 2010; 10 mai 2010). Le conseil actuel va tenir le 13 juin prochain une réunion dans la Ville de Québec et présidera la rencontre annuelle générale le 14 juin 2010.

Deux sous-comités spéciaux ont été mis sur pied, un premier pour assister à la planification pour les sociétés alternatives et un autre pour soutenir les membres de la Saskatchewan dans la résolution des problèmes potentiels des fusions des bio-ingénieries en d’autres facultés d’ingénierie à l’Université de Saskatchewan. Les activités de ses sous comités sont toujours en cours.

Au nom de la Société, le Président a participé à deux réunions du conseil d’administration d’ASABE à Chicago le 17 avril dernier et à St-Joseph le 13 novembre 2009. En plus de sa participation aux réunions du conseil d’administration, votre Président a participé au sous-comité d’ASABE-BOT, assigné pour développer les systèmes et les stratégies concernant la révision et la gestion des relations inter-organisationnelles et de ces membres. Le travail des souscomités est toujours en cours.

Points d’intérêt :

• Réunion « CIGR » à Québec, organisation pour laquelle nos membres ont une grande implication, semble assurée d’un succès retentissant au point de vue professionnel, technique et financier.
  • Le conseil a accepté une proposition et a approuvé un comité de travail devant planifier l’organisation locale de cette rencontre annuelle et conférence prévue être tenues à Winnipeg, Manitoba, du 10 au 13 juillet 2011. Le travail pour établir une approche alternative dans la gestion journalière de la Société et du procédé officiel concernant les demandes de propositions pour des services a déjà débuté et avancera rapidement dans les semaines suivant l’Assemblée annuelle.

Mes meilleurs voeux de succès à notre nouveau président, Dr. Shiv Prasher. Je serai heureux de continuer mon implication en tant que président sortant à titre de conseiller pour la prochaine année et de continuer à servir à l’avancement et aux intérêts de nos membres.

Read 27439 times Last modified on Wednesday, 07 July 2010 11:41
Dennis Hodgkinson

Dennis Hodgkinson was the 2009-2010 CSBE's president. Dennis found DGH Engineering in 1989, a multi-disciplinary engineering firm dedicated to serving rural communities.  DGH Engineering is western Canada’s leading agricultural engineering firm.

We have extra copies!

We have extra hard copies of CBE Journal

Volume 56 (2014)
Volume 57 (2015)
Volume 58 (2016)

Available at only 60 CAD each (including shipping).

Please contact John Feddes at manager@csbe-scgab.ca  to place your order.

Submit your news

The CSBE is looking for news from its members!

Please send your text with good resolution pictures to This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.Your news will be published in the next Perspectives Newsletter.

Search for News